Buvusios Atgal<<

__ Pavadinimas
Patricijos Jurkšaitytės tapybos paroda MARIJOS MIEGAMASIS
__ Apie

Maloniai kviečiame Jus į dvi išskirtines ir paskutines šių metų parodas Šiaulių dailės galerijoje!

Gruodžio 18 d. 17 val atidaromos dvi parodos: teminė fotografijų paroda „Tamsioji pasakojimo pusė“ ir Patricijos Jurkšaitytės tapybos kūrinių paroda “Marijos miegamasis”.

Fotografijų parodoje „Tamsioji pasakojimo pusė“ bus eksponuojamos Kristinos Sereikaitės, Kristinos Gentvainytės, Lauros Valiukevičiūtės, Geistės Kinčinaitytės ir Jurgos Lucos fotografijos. Projekto kuratorius, LFS Klaipėdos skyriaus pirmininkas Darius Vaičekauskas. 
Projektas „Tamsioji pasakojimo pusė“ kviečia sekti šių penkių fotografių pastangomis prisijaukinti nežinios tamsą. Nuo žmogaus grumtynių su savimi siekiant tyrumo iki anapusinio pasaulio blyksnių – visa tai, kas blaškosi suvokimo periferijoje, įgauna apibrėžtas formas eksponuojamose fotografijose. 
Dalyvių darbai kalba skirtingomis temomis, bet visus juos vienija tyvuliuojanti tamsa – tiek regima, tiek juntama. Autorių darbuose paslaptimi alsuojantys individualūs pasakojimai, nakties istorijos – sapnų fantasmagorija, trinanti ribas tarp realybės ir fikcijos.

Patricijos Jurkšaitytės kūrybos parodoje “Marijos miegamasis” bus pristatyta gausi šios išskirtinės menininkės tapybos kūrinių kolekcija. 

Patricija yra neoromantikė, kurianti tapyboje hermetišką, lyg kino juostoje inscenizuotą pasaulį su istorinėmis dekoracijomis, kostiumais ir specialiaisiais efektais. Ji pertapo Renesanso ir XVII amžiaus žymių meistrų šedevrų reprodukcijas atkurdama interjerus be juose veikiančių personažų. Menininkė taip pat laisvai improvizuoja ir senųjų didelių arba mažų meistrų tapybos temomis. Jurkšaitytė sako: „Klasikiniuose paveiksluose yra daugybė įdomių dalykų, kurie iš pirmo žvilgsnio nematomi. Žiūrovo dėmesį tose kompozicijose prikausto svarbiausi veikėjai ar siužetui reikšmingi atributai. Bet kiekviename paveiksle yra ir keistų, marginalių zonų tarp būties ir tuštumos, tarp atsitiktinės daiktų ir figūrų samplaikos ir potencialaus naujo siužeto.” Visi meno mylėtojai pastebi, kad Jurkšaitytė pradangino Venerą ar Danają sutelkdama dėmesį į jų guolio audinius arba peizažo detales ar paliko tik ištuštėjusį po Apreiškimo Marijos miegamąjį kruopščiai atkartodama kiekvieną jo įrangos detalę. 

Raminta Jurėnaitė 

 

__ Fotogalerija
Šioje galerijoje nėra nuotraukų
__ Atsiliepimai
__ Organizatoriai
__ Rėmėjai